مبلمان اداری، میزهای مدیریتی و کنفرانس

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

تاثیر منفی آلودگی صوتی بر انسان (بخش اول:مقدمه)

با توجه به این عنوان، شاید مسئله واضح باشد! آلودگی صوتی برای انسان ضرر دارد! و عاملی منفی در بهره‌وری نیروی کار است! درست! اما باید ابتدا آلودگی صوتی، نوفه(نویز) را تعریف کنیم. سپس بتوانیم با اصول مهندسی و علمی اثرات احیانا منفی آن‌را بر انسان اندازه‌گیری و ارزیابی کنیم. آن وقت می‌توان گفت فهمیده‌ایم که نویز و آلودگی صوتی چه اثر مخربی دارد!

 اگرچه انسان به سر و صدا عادت کرده و با محیط پر سر و صدا تطابق پیدا می‌کند،ولی در حقیقت سر و صدا یک عامل خستگی بوده و ظرفیت کار انسان را چه در مشاغل فکری و محتاج به دقت بیشتر و روحیه شخص اثر کرده باعث اشکال در تطابق یافتن انسان با محیط کار و حتی با محیط خانواده و اجتماع نیز می‌گردد، که نتیجه آن باز کاهش بازده کار می‌باشد.

نویز(نوفه) چیست ؟ 

به هر صدای ناخواسته، صدمه زننده و یا منحرف کننده در فعالیت‌های انسان اثر می‌گذارد. پس نویز یک امر ذهنی یا سوبژکتیو است! یعنی بسته به اینکه انسان از فلان صدا برداشت آرامش‌بخش یا اعصاب‌خردکن دارد. مثلا ممکن است تماشای یک فیلم با صدای بلند یا تماشای فوتبال برای شما لذت بخش باشد، اما همسایه شما در حال ناسزا گفتن به شما باشد !

پس از نظر عینی یا اوبژکتیو، نویز با صوت هیچ فرقی ندارد! و این انسان است که این تفاوت را حس و ادراک می‌کند. برای کار و زندگی روزمره ما، منابع نویز(نوفه) کدامند؟

  • هواپیما(فرودگاه)، خودروها و موتورسیکلت‌ها، راه‌آهن، مترو
  • ماشین‌آلات راه‌سازی و صنعتی
  • سیستم تهویه مطبوع، کولر، جاروبرقی، سشوار، پنکه، دستگاه تایپ، چاپگرها
  • گفتگوهای بلند، حیوانات خانگی، استریوهای پخش، رادیو، تلویزیون، ادوات موسیقی، کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها
  • کوبیدن میخ، استفاده از دریل، راه رفتن با کفش‌هایی با پاشنه سخت روی کف ساختمان

 تاثیر نویز بر انسان ؟

طبق تحقیقات وسیعی که در این زمینه انجام گرفته‌است سطح صدای زمینه در یک شهر ارتباط مستقیمی با تعداد افراد عصبی در آن شهر دارد و سطح نویز(نوفه) عامل بسیار مهمی در تولید و تشدید فشارها و تنش‌های عصبی و مشکلات فیزیولوژیک در انسان است. هر چه صدا زیرتر باشد،زیان آن از صدای بم با همان شدت بیشتر است.

اثرات و عوارض مخرب قرارگیری در معرض صداهای مزاحم به صورت زیر جمع بندی می‌شود:

  • ضایعه دائمی در سیستم شنوایی
  • اثرات صدا در چشم بصورت باز شدن مردمک چشم، کم شدن میدان دید، کم شدن قدرت تشخیص رنگ‌ها و از بین رفتن بینایی در شب
  • ترشح غده تیروئید
  • ضربان سریع‌‎تر قلب
  • انقباض عروق و بالا رفتن فشار خون
  • افزایش ترشح آدرنالین
  • سرگیجه
  • تاثیر روی زمان و کیفیت خواب
  • وزن کم نوزاد هنگام تولد
  • وارد آمدن فشار و التهاب حنجره به علت فریاد کشیدن در محیط‌های پر سر و صدا
  • تحریک رفتارهای ضد اجتماعی، خشونت طلبی، افزایش نرخ حوادث کار، مختل شدن رشد شناختی در کودکان، کاهش فراخنای حافظه، اختلالات روانی، پرخاشگری، کاهش تمرکز، کاهش بازده‌ کاری

اگر انسان روزانه  چند ساعت در معرض صداهایی با شدت بیش از 120 دسی‌بل قرارگیرد، بعد از مدتی، عوارض دائمی ناشنوایی در وی ایجاد خواهد شد. اصواتی که شدت آن‌ها 35 تا 55 دسی‌بل هستند تقریبا صداهای طبیعی می‌باشند که انسان از شنیدن آن‌ها ناراحت نشده و به نظر صدای عادی و معمولی می‌آید.

حد قابل تحمل سر و صدا در کار فکری 75 دسی‌بل و در کار غیر فکری 85 دسی بل است. جدول زیر تاثیر تراز بلندی صداهای مختلف را بر انسان نشان می‌دهد.

ترازصدا       
(dB) 
تاثیر
150  از دست دادن ناگهانی شنوایی 
120  دردناک 
100  کاهش قدرت شنوایی در قرارگیری کوتاه مدت و آسیب دائمی در قرارگیری بلند مدت 
90  قرارگیری طولانی موجب آسیب‌های شدید بر دستگاه شنوایی و وضعیت فیزیولوژیک بدن می‌شود. 
65  قرارگیری طولانی موجب خستگی روحی و جسمی می‌شود. 

جدول: تاثیر ترازهای صدای مختلف بر انسان

سوالی که به ذهن می‌رسد این است که آیا شدت 100 دسی‌بل موجب خستگی روحی و جسمی نمی‌شود؟ خب صد البته که می‌شود، البته کسی که ناشنوا شده باشد از آن پس دیگر نگران خستگی ناشی از تراز صدای 150 دسی‌بل هم نخواهد بود.

موضوع دیگر: مواردی که تحت عنوان عارضه‌های قرارگیری در معرض صداهای مزاحم عنوان شد، شامل همه نویزها و صداهای مزاحم بود، تقسیم بندی نویز در قسمت بعدی این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نویز و آیین نامه ها، ضوابط تصویب شده جهانی و کشوری

در کشورهای مختلف آیین‌نامه هایی لازم الاجرا برای حدود نویز مجاز تصویب شده‌است. نکته‌ی مهم این است که نخست، حدود نویز باید توسط تولیدکننده‌های نویز یعنی وسایل نقلیه عمومی و خصوصی، قطارها و هواپیماها و کارخانه‌ها رعایت شود. دوم، واحدهای ساختمانی اعم از مسکونی و تجاری نیز ملزم به ایجاد فضایی هستند که از نظر آکوستیکی، حدود نویز را رعایت کند.

نوع منطقه  روز از ساعت 7 الی 22       
db(a) 
شب از ساعت 22 الی 7
db(a) 
منطقه مسکونی  55  45 
منطقه تجاری-مسکونی  60  50 
منطقه تجاری  65  55 
منطقه ‌مسکونی-صنعتی  70   60 
منطقه صنعتی  75  65

   جدول: حدود مجاز صدا در هوای آزاد ایران

نوع منطقه                           حداکثر نویز زمینه
db(a) 
اتاق خواب  5530-35 
اتاق نشیمن  35-40 
کلاس درس  35-40 
دفاتر اداری  55-60 
استودیو خبری  کمتر از 30 

 جدول: حدود مجاز صدا در فضای داخلی کانادا

با مراجعه به وبسایت (http://pollutionservices.tehran.ir)، می‌توانید وضعیت آلودگی صوتی مناطق تهران را به صورت آنلاین از طریق وبگاه سایت بررسی کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fazagooya faza

تاثیر منفی آلودگی صوتی بر انسان (بخش دوم)

محدودیت‌هایی برای شدت مجاز نوفه(نویز) در کشورهای مختلف در قالب آیین‌نامه‌هایی تصویب شده‌است، یک نمونه آن برای شدت مجاز نوفه(نویز) در فرانسه و متعاقبا در استاندارد جهانی در زیر آورده می‌شود:

  • برای خواب راحت حداکثر سر و صدا 35-30 دسی‌بل
  • حداکثر سر و صدای خارج محل مسکونی 65-60 دسی‌بل
  • اطراف بیمارستان‌ها 20 دسی‌بل حداکثر

جدول کامل در زیر آورده شده‌است، این مقادیر حداکثری تراز صدا به صورت معادل‌گیری شده در بازه‌های زمانی متفاوت، مثلا 12 ساعت در نظر گرفته می‌شوند. البته ممکن است در این میان ساعاتی بیشتر از حد مجاز سر و صدا باشد و ساعاتی کمتر! یعنی مثلا در روستایی اطراف شهرستان فومن، که اکثر اوقات تراز صدا 35 دسی‌بل است، اگر برای 10 دقیقه هواپیمایی با تراز 140 دسی‌بل آن‌جا مانور دهد(یا هر منبع صوتی دیگری)، ممکن است میانگین زمانی تراز صدا همان 60 دسی‌بل شود، یعنی مجاز! به همین سبب اهل فن مقداری را برای حداکثر تراز صدا در یک لحظه انتخاب کرده‌اند. پس اطراف بیمارستان‌ها (و کلا هرجای دیگری) بوغ نزنید!!! جدول کامل در زیر آورده شده‌است:

محیط  اثر بر روی سلامتی(در صورت عدم رعایت مقادیر حدی)    تراز صدای معادل(dB)  مدت زمان(ساعت)  حداکثر تراز صدای لحظه‌ای(dB) 
بیرون محیط مسکونی  اذیت شدن جدی و شدید  50-55  16 
داخل اتاق‌خواب و محیط مسکونی  کاهش ادراک گفتار، اختلالات خواب  30  16  45 
مدارس و پیش‌دبستانی‌ها  کاهش ادراک گفتار، قطع ارتباط محصل با محیط آموزشی و توانایی یادگیری پایین  35  حین آموزش 
بیمارستان‌ها  اذیت شدن بیماران، اختلال در فرآیند درمان، اختلالات عصبی برای پزشکان و بیماران، استرس و افزایش احتمال خطا  30  16  40 

جدول: حداکثر تراز نوفه زمینه در فضاهای مختلف(1)

همچنین تحقیقات  دیگری مانند کار وارناک وهمکاران حدود دیگری برای نوفه پس زمینه محیط‌های مختلف ارائه می‌کند.

نوع فضا  حداکثر تراز نوفه پس‌زمینه (dB) 
اتاق خواب  30-35 
اتاق نشیمن  35-40 
آشپزخانه  50 
اتاق هتل، متل و بیمارستان  35-40 
سالن کنفرانس  35-40 
کلاس درس تا  300  35-40 
کلاس درس بزرگتر از  300  30-35 
آزمایش‌گاه‌ها  45 
کارگاه‌ها  50 
سالن ورزش  40-45 
دفاتر خصوصی  40-45 
کتابخانه‌ها  40-45 
استودیوهای خبری  کمتر 30 

جدول: حداکثر تراز نوفه زمینه در فضاهای مختلف(2)


   باید به یاد داشته باشیم که نوفه پس‌زمینه یا back ground noise یکی از مقولات طراحی آکوستیک-معماری فضاهای اداری-تجاری یا عمومی است و مثل یک زیربنا عمل می‌کند. کارشناسان آکوستیک ابتدا این کمیت را در ساعات مختلف اندازه می‌گیرند و سپس به طراحی می‌پردازند. مباحث مربوط به طراحی آکوستیک فضای اداری و کنترل نویز(نوفه) در آن را به مقالات بعد موکول می‌کنیم!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fazagooya faza

راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب

یک صندلی کارمندی مناسب باید با کیفیت باشد و از ایمنی بالایی برخوردار باشد تا برای کارمندان مناسب باشد و سلامتی آنها را حفظ کند. خصوصیات ارگونومیک صندلی کارمندی باید به گونه ای باشد که برای استفاده از آن در محیط های اداری مناسب باشد و کاربر بتواند بیشترین استفاده را از آن ببرد. در این مقاله نیز به راهنمایی در رابطه با انتخاب صندلی اداری مناسب خواهیم پرداخت.

صندلی کارمندی مناسب

از آنجا که در اداره ها و موسسات وقت زیادی را کارمندان پشت میز می گذرانند، به بخش های مختلف بدن فشار وارد می شود که یکی از این بخش ها ستون فقرات است و برای پیشگیری از این مشکل باید صندلی کارمندی مناسبی را انتخاب کرد تا از کمر و قسمت تحتانی ستون فقرات حفاظت کند و وضعیت نشستن را اصلاح کند. اگر مدیری به فکر استاندارد بودن و سالم بودن فضای کاری خود باشد صندلی اداریاستانداردی انتخاب می کند که سلامتی کارمندانش را تضمین کند و رضایت آنها را کسب کند. قدرت صندلی کارمندی باید زیاد باشد تا تحمل وزن افراد با وزن بالا را داشته باشد و به گونه ای باشد که فرد در هنگام نشستن وضعیت عمودی در پاها و بازوهایش ایجاد شود و ساعد، کف پا و رانش حالت افقی داشته باشد.

صندلی کارمندی

راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب

برای انتخاب صندلی کارمندی مناسب باید به نکاتی توجه داشت تا بالاترین بهره وری را از آن برد، یکی از این نکات وجود پشت سری در صندلی است زیرا بهترین زاویه ای که برای نشستن لازم است 110 درجه است که سبب کاهش فشار به کمر می شود و این کار با وجود پشت سری ممکن خواهد بود، اما اگر این قسمت در صندلی وجود نداشته باشد فرد برای کار با کامپیوتر مجبور به خم کردن گردن خواهد شد و فشار زیادی به آن وارد می شود که سبب بروز مشکلاتی در او خواهد شد.

یک صندلی کارمندی مناسب نباید خیلی نرم باشد طوری که فرد در آن فرو رود و امکان جابجایی نداشته باشد. یک صندلی کارمندی مناسب باید ارتفاع مناسبی داشته باشد و به گونه ای نباشد که پای فرد به زمین نرسد و از طرفی خیلی کوتاه نباشد که پا به سمت شکم جمع شود، به همین دلیل یک صندلی کارمندی مناسب باید قابلیت تنظیم پایه داشته باشد تا فرد بر اساس قد خود آن را با میز خود متناسب کند. دسته دار بودن صندلی نیز مهم است طوری که ارتفاع آن نیز قابل تنظیم باشد تا دست فرد در هنگام استراحت روی آن قرار بگیرد، اگر آرنج و ساعد در وضعیت خوبی قرار نگیرند ممکن است در اعصاب این ناحیه و عضلات آن کشیدگی و گرفتگی رخ دهد و درد آور باشد.


صندلی کارمندی

انحنای صندلی کارمندی مناسب

انحنای صندلی کارمندی مناسب باید به شکل انحنای S باشد تا در زمان تکیه دادن، گودی کمر حفظ شود. جنس کفی و پشتی صندلی کارمندی نیز باید مناسب باشد و ضد عرق نیز، باشد تا موجب چسبیدن لباس به صندلی نشود. یک صندلی اداری باید مفصل گردشی داشته باشد که دارای حرکت آزاد در کف صندلی باشد، بدین ترتیب کارمند بدون اینکه لازم باشد به بدن خود فشار و کششی وارد کند به تمام قسمت های میز می تواند دسترسی داشته باشد و برای انجام کارهایش دچار خستگی نشود. پشت صندلی ضمن حفظ گودی کمر باید کل ستون فقرات را از گردن تا لگن تحت پوشش قرار دهد.

عرض و عمق مناسب صندلی کارمندی

عرض و عمق صندلی کارمندی باید مناسب باشد تا بدن فرد را پشتیبانی کند که عرض مناسب برای این منظور 50-43 سانتی متر خواهد بود. عمق صندلی که همان عقب تا جلوی آن است باید کافی باشد، به نحوی که وقتی فرد از آن استفاده می کند و پشت خود را به صندلی تکیه می دهد وضعیت ران طوری قرار بگیرد که فاصله ای به اندازه 10-5 سانتی متر بین پشت زانو و صندلی باشد. شیب صندلی به عقب و جلو باید دارای قابلیت تنظیم باشد.


صندلی کارمندی

اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب

انتخاب صندلی کارمندی مناسب از این جهت اهمیت دارد که سبب افزایش بهره وری می شود و عوارضی که ناشی از نشستن طولانی مدت است کاهش می دهد. حفظ سلامتی کارمندان بسیار اهمیت دارد و آنها باید بتوانند در محیطی ایده آل به فعالیت های خود بپردازند بدون اینکه به بدن شان آسیبی وارد شود. هر چه صندلی کارمند مناسب تر باشد فعالیت کارمند با کیفیت بالاتری صورت خواهد گرفت زیرا او احساس راحتی می کند و با آرامش به کارهایش می پردازد.

صندلی کارمندی اگر مناسب باشد و نشیمنگاه و دسته آن قابل تنظیم باشد سبب می شود دست ها هنگام کار کردن با موس در وضعیت درستی قرار بگیرند زیرا در غیر این حالت درد مچ ایجاد می شود که ناشی از زاویه نادرست دست برای گرفتن آن است. مچ نباید انحرافی بیش از ا تا 5 درجه به داخل یا خارج داشته باشد. اگر صندلی کارمندی به حالت استانداردی طراحی شود به گردش خون زانو کمک می کند و وقتی فرد از روی صندلی بلند می شود هیچ گونه احساس دردی در زانو نخواهد داشت. یک صندلی کارمندی مناسب موجب حفظ انرژی کارمند خواهد شد و از آن در جهت بهبود فعالیت هایش استفاده می کند.

صندلی کارمندی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fazagooya faza

نکاتی برای انتخاب صندلی مدیریتی مناسب

انتخاب صندلی مدیریتی با قابلیت ها و ویژگی های زیادی در اولویت وسایل هر شرکت و کارگاهی می باشد. به منظور انتخاب صندلی مدیریتی باید توجه شود که از این صندلی در چه شرکت و به چه منظوری می خواهید استفاده کنید.

چرا در انتخاب صندلی مدیریتی باید دقت کرد؟

کارمندان یک شرکت یا اداره بیشترین ساعات روز خود را پشت صندلی می گذراند از این رو در انتخاب صندلی اداری باید دقت کافی به عمل آید زیرا استفاده از صندلی بی کیفیت در دراز مدت آسیب های جدی بر کمر و گردن فرد وارد می کند اگر صندلی مدیریتی با کیفیت و راحت باشد مسلماً کارکرد یک کارمند یا مدیر نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت علاوه بر تمامی این موارد انتخاب صندلی مدیریتی کمک شایانی به زیبایی محل کار می کند. با توجه به اینکه ممکن است هر روزه تعداد افرادی به محل کار شما بیایند پس در انتخاب صندلی مدیریتی علاوه بر راحتی کارمند باید به زیبای فضا نیز اهمیت داد.

صندلی مدیریتی

مهمترین ویژگی های صندلی مدیریتی خوب

با توجه به اهمیت انتخاب صندلی مدیریتی بهتر است توجه کنید که در هنگام خرید این محصول به موارد زیر توجه داشته باشید.

قابلیت تنظیم پشتی صندلی: با توجه به اینکه افراد در ساعت های زیادی به صورت متوالی می خواهند از این صندلی استفاده کنند بهتر است که به این قابلیت توجه داشته باشید زیرا تنظیم پشتی صندلی به شما این امکان را می دهد که ناراحتی های ناشی از نشستن طولانی مدت را برطرف کنید.
پایه قابل تنظیم: با توجه به اینکه هر فردی قد متفاوتی دارد بهتر است صندلی مدیریتی پایه قابل تنظیم داشته تا هر کسی بتواند بنا به احتیاج خود آن را تنظیم کند.
پشتی صندلی انحنای  s  شکل داشته باشد: این قابلیت موجب می شود گودی کمر در زمان تکیه دادن به صندلی حفظ شده و در نتیجه عوارض نشستن طولانی مدت بر روی صندلی کم می شود.
جنس نشیمن صندلی: نشیمن صندلی باید از جنس ابر باشد که نرمی آن موجب شود کارمند و استفاده کننده احساس راحتی کند.
از دیگر ویژگی های مهم در انتخاب صندلی مدیریتی می توان به دسته قابل تنظیم، پشتی ضد تعریق، داشتن فضای کافی برای ران ها و باسن اشاره کرد که تمامی این ویژگی ها را می توان در صندلی مدیریتی فضا گویا دید.

صندلی مدیریتی

ظاهر صندلی مدیریتی

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب صندلی مدیریتی ظاهر و شکل این محصول می باشد زیرا در حال حاضر تنوع صندلی مدیریتی بسیار زیاد بوده که هر فرد می‌تواند بنا به سلیقه خود، نوعی از آن را انتخاب کند. با توجه به اینکه صندلی مدیریتی، تاثیر بسزایی در فضای شرکت و اداره شما دارد، بهتر است تمام توجه خود را در هنگام انتخاب صندلی مدیریتی به کار ببندید. به عنوان مثال اگر شما به دنبال نشان دادن ابهت شرکت به رقبای خود هستید بهتر است که از صندلی مدیریتی کلاسیک استفاده کرده و اگر دوست دار سادگی می باشید انتخاب صندلی مدیریتی مدرن می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

صندلی مدیریتی

صندلی مدیریتی فضا گویا

یکی از شرکتهای موفق در زمینه ساخت مبلمان اداری و صندلی مدیریتی شرکت فضا گویا می باشد، که متخصصین این شرکت سعی کردند از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه برای ساخت محصولات خود استفاده کنند. از آنجایی که انتخاب صندلی مدیریتی، بسیار حائز اهمیت است پس بهتر است در هنگام خرید این محصول به برند آن توجه شود، زیرا در حال حاضر شرکت‌های زیادی انواع بسیاری از صندلی های مدیریتی را تولید کرده و به بازار فروش ارائه می دهند. اگر شما هم دوست دارید که یک صندلی مدیریتی خوب را انتخاب کنید در صورتی که علاوه بر راحتی کارمندان، فضا را نیز زیبا کند بهتر است به ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم توجه کنید. اگر صندلی مدیریتی شرکت فضا گویا را با دیگر برندها مقایسه کنید متوجه خواهید شد که کیفیت این محصول به چه گونه ای می باشد.


فروش اینترنتی صندلی مدیریتی

با توجه به اینکه انتخاب صندلی مدیریتی دارای اهمیت بالایی است در حال حاضر انواع مختلفی از این محصول در فروشگاه های مجازی و بازار سنتی موجود می باشد که هر فرد می‌تواند بنا به سلیقه خود نوعی از آن را انتخاب کند. یکی از روشهای نوین انتخاب صندلی مدیریتی و خرید آن استفاده از سایت های آنلاین، می باشد که مشتری می‌تواند از طریق این فروشگاه های مجازی محصول مورد نظر خود را سفارش داده و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت کند. توجه داشته باشید که یکی از شرکت ها و برندهای معروف در زمینه تولید مبلمان اداری و صندلی مدیریتی شرکت فضا گویا می باشد که در حال حاضر محصولات خود را به صورت اینترنتی در سراسر جهان عرضه کرده است. همانطور که می دانید یکی از مهمترین دلایل تفاوت قیمت محصولات کیفیت آن است، به عنوان مثال صندلی مدیریتی که کیفیت بالاتری داشته به طور حتم قیمت بالاتری نیز دارد؛ از اینرو دقت داشته باشید که در انتخاب صندلی مدیریتی کیفیت را فدای قیمت نکنید. البته یکی از راه های خرید صندلی مدیریتی با قیمت مناسب تهیه آن از طریق سایت های اینترنتی می باشد که در این سایت ها به دلیل حذف واسطه ها علاوه بر اینکه کیفیت محصول بالا رفته قیمت آن به طور چشمگیری کاهش دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fazagooya faza

اطلاعات مورد نیاز برای خرید صندلی کنفرانس

اتاق کنفرانس را می توان جزء لاینفک مراکز اداری و آموزشی دانست. گاهاً کنفرانس های طولانی مدت در این مراکز برگزار می شود که در صورت عدم استفاده از صندلی کنفرانس استاندارد، شرکت کنندگان در کنفرانس، خسته خواهند شد و بهره کافی از آن را نخواهند برد. بنابراین انتخاب صندلی کنفرانس، اهمیت زیادی دارد. یک صندلی کنفرانس مناسب، چه ویژگی هایی دارد؟ به منظور آشنایی با ویژگی ها و اطلاعات لازم برای خرید صندلی کنفرانس استاندارد، این مطلب را دنبال کنید.

صندلی های کنفرانس، نگین اتاق کنفرانس

صندلی کنفرانسی، نما بخش اتاق کنفرانس می باشد که در بدو ورود به آن، جلب توجه می کند. در واقع، صندلی های کنفرانس نگین اتاق کنفرانس هستند که انتخاب درست و به جای آن، متناسب با ظاهر و فضای اتاق کنفرانس، بسیار مهم است. به عنوان مثال، استفاده از صندلی های مدرن در یک اتاق کنفرانس با نمای سنتی، چندان جالب به نظر نمی رسد و احتمالاً احساس خوبی را به حضار در اتاق، منعکس نمی کند. البته این موردی که بحث شد صرفاً جنبه ظاهری صندلی های کنفرانس را در نظر می گیرد. راحتی و دیگر ویژگی های آن نیز از جمله مواردی است که در حین انتخاب و خرید صندلی کنفرانس، باید مد نظر قرار داد.



اطلاعات لازم برای انتخاب صندلی کنفرانس مناسب

در هنگام انتخاب صندلی های کنفرانس، باید به این نکات توجه نمود:


صندلی های کنفرانس، نباید به نحوی طراحی شده باشند که سبب خستگی افراد شود. چرا که در اغلب مواقع، لازم است که افراد برای ساعات طولانی روی صندلی کنفرانس، بنشینند و در صورتی که این صندلی، خسته کننده باشد، بی شک نشستن برای ادامه کنفرانس، سخت خواهد بود
صندلی کنفرانس نباید خشک باشد زیرا بعد از مدتی نشستن، احساس ناخوشایندی به سبب درد ایجاد شده در ستون فقرات، در فرد ایجاد خواهد شد.
صندلی های کنفرانس، باید دسته های استاندارد داشته باشند تا افراد با قرار دادن آرنج خود روی آن، احساس راحتی کنند.
جنس صندلی کنفرانس، از نکات قابل توجه در انتخاب آن خواهد بود. صندلی کنفرانسی که چرم روکش آن سبب تعریق زیاد شود، صندلی های کنفرانس مناسبی نخواهد بود.
صندلی کنفرانسی که قابلیت تنظیم داشته باشد، یک صندلی کنفرانس مناسب محسوب می شود چرا که افراد متناسب با خود، آن را تنظیم خواهند کرد و احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.
صندلی های کنفرانس بزرگ برای یک اتاق کنفرانس کوچک، مناسب نیست همچنین صندلی کنفرانس کوچک برای اتاق کنفرانس بزرگ.
اگر میزهای کنفرانس در اتاق کنفرانس موجود هستند، سعی کنید با توجه به آنها، صندلی های کنفرانس را انتخاب کنید تا نمای زیبایی داشته باشد. درصورتی که میز کنفرانس موجود نباشد، نیز سعی کنید یک ست جالب از میز و صندلی کنفرانس تهیه کنید.
وزن صندلی کنفرانس نیز نباید خیلی زیاد باشد که جابجایی آن دشوار باشد. از طرفی خیلی هم سبک نباشد که باعث جابجایی های ناخواسته نشود.
صندلی های کنفرانس باید به نحوی باشند که افراد در موقع بلند شدن مشکلی نداشته باشند.


انواع صندلی کنفرانس

طیف وسیعی از صندلی های کنفرانس، وجود دارد که می تواند پاسخگوی سلیقه و نیازهای متعدد باشد. در واقع صندلی های کنفرانس بر حسب اینکه پایه ثابت داشته باشد یا چرخ دار، جنس پایه، جنس پارچه، ارتفاع و نوع دسته به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. به همین دلیل، طرح ها و مدل های مختلفی از این صندلی ها، طراحی و به بازار عرضه شده است که برخی از آنها عبارتند از:

 C 600 گلدیس 
 مدل C 2011 آفو
تاشو چرخ دار مدل Q46b لیو
 کارمندی مدل CF 55
 مدل WORK CW 450 داتیس
G 282 گلدیس
 مدل 640 دنا
 محک مدل مدل syncroni 5135
 مدل C9103 آفو
 مدل 625 دنا
مدل C507H راینو
 ایزی مدل FT 41 استیل هامون
با وجود، چنین طیف وسیعی از صندلی‌های کنفرانس، می‌توان هر نوع اتاق کنفرانس با هر نما و ظاهری را مجهز به مبلمان کرد.


جنس صندلی کنفرانس

همان طور که در بالا نیز اشاره شد جنس صندلی های کنفرانس از ویژگی های مهم در انتخاب آنها می باشد. روکش های چرمی که در صندلی های کنفرانس به کار میروند هرکدام می توانند ویژگی های خاص خود را داشته باشند و در میزان تعریق، نقش مهمی خواهند داشت. موادی که در ساخت صندلی کنفرانس به کار می روند باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا به مرور زمان، تغییر حالت ندهند. همچنین جنس صندلی های کنفرانس باید به نحوی باشد که قابل شست و شو باشند و تمیز کردن آن به راحتی انجام شود. در پایه صندلی ها از فلزهای مختلفی استفاده می شود. که در استحکام آنها ایفای نقش می کنند.

خرید صندلی کنفرانس

برای خرید صندلی های کنفرانس می‌توان به فروشگاه مبلمان اداری مراجعه کرد همچنین می‌توان از طریق فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده مبلمان اداری، اقدام کرد. خرید اینترنتی صندلی های کنفرانس به شما این امکان را می دهد که انواع مختلفی از صندلی های کنفرانس به همراه مشخصات آنها ( اعم از جنس، رنگ بندی، نوع و وزن ) را به طور همزمان مشاهده کنید و بتوانید متناسب با اتاق کنفرانس خود، انتخاب نمایید. بسته به مدلی که انتخاب می کنید ظرف چند روز پس از خرید، صندلی کنفرانس به شما تحویل داده می شود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fazagooya faza

نکاتی مهم در انتخاب و خرید میز و صندلی اداری

میز و صندلی اداری، یکی از مهمترین اجزای یک اداره و شرکت می باشد که باید در انتخاب آن دقت کافی به عمل آمده زیرا، هر کارمند ساعات زیادی از روز خود را بر روی میز و صندلی اداری می گذراند. این محصول علاوه بر استاندارد هایی که باید داشته باشد زیبا و با کیفیت نیز باید باشد، زیرا در زیبایی فضای شرکت یا اداره نقش مهمی ایفا می کند.

چرا انتخاب میز و صندلی اداری اهمیت دارد؟

با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد در انتخاب میز و صندلی اداری دقت زیادی می‌کنند می خواهیم بدانیم که چرا انتخاب مبلمان اداری دارای اهمیت است؟ نکته اول اینکه اگر شما بتوانید میز و صندلی اداری مناسب برای شرکت و یا اداره خود تهیه کنید، به طور حتم کارمندان شما احساس راحتی بیشتری خواهند کرد و بازدهی کار آنها بیشتر خواهد بود. انتخاب میز و صندلی اداری علاوه بر اینکه باید راحتی کارمندان را فراهم کند همچنین باید متناسب با محیط کار بوده و بر اساس ماهیت کسب و کار شما، انتخاب شود. خرید میز و صندلی اداری با کیفیت و مستحکم موجب خواهد شد که چند سالی بابت خرید میز و صندلی خیالتان راحت باشد زیرا هر چه کیفیت محصول بیشتر باشد مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا میز و صندلی اداری فرسوده شود.

میز و صندلی اداری

ویژگی های صندلی اداری

در هنگام انتخاب صندلی اداری، توجه داشته باشید که محصول مورد نظر دارای پشتی مناسب و قابل تنظیم، دسته قابل تنظیم، نشیمنگاه نرم، پایه چرخان، پشتی ضد تعریق و ارتفاع مناسب باشد؛ زیرا یک کارمند بیشتر ساعات روز خود را بر روی صندلی طی می کند بنابراین اگر میز و صندلی اداری دارای کیفیت کافی نباشد مشکلات زیادی اعم از کمر درد و گردن درد برای فرد ایجاد خواهد شد که این عوامل موجب می شود کارمند نتواند در ساعات اداری کار مفید زیادی انجام دهد. اما اگر یک کارمند بر روی صندلی نرم و راحتی نشسته باشد به طور حتم بازدهی کارش بیشتر خواهد شد و رضایت کاملی از محیط کار خود خواهد داشت.

میز و صندلی اداری

ویژگی های میز اداری

در انتخاب میز اداری باید دقت شود که میز متناسب با شغل هر فرد بوده و آرامش و راحتی پرسنل را فراهم کند. اگر شما هم قصد خرید میز اداری برای دفتر کار و یا شرکت خود را دارید بهتر است در ابتدا کیفیت و جنس میز را مورد بررسی قرار دهید زیرا با توجه به اینکه تعویض میز اداری بسیار هزینه بر است اگر در انتخاب این محصول دقت به عمل  نیاورید احتمالاً مجبور می شوید که برای خرید میز اداری دو برابر هزینه کنید. از مهمترین ویژگی های یک میز اداری خوب می توان به ارتفاع آن، جنس مرغوب میز، داشتن چند کشو، محلی برای قرار دادن سیستم کامپیوتر و .... می باشد. با توجه به اینکه از میز اداری استفاده های متفاوتی می شود طبیعتا این محصول دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

میز و صندلی اداری

انواع میز اداری

همانطور که گفته شد انتخاب میز و صندلی اداری، برای هر اداره و شرکتی در جایگاه نخست قرار دارد. با توجه به اینکه از میز های اداری برای شغل های متفاوتی استفاده می شود این محصول دارای انواع مختلفی بوده که عبارتند از:

میزهای کامپیوتر: از این نوع میز معمولا در بیشتر اداره ها و منازل استفاده می شود که باید محلی مناسب برای کیس و کیبورد داشته باشد.
میزهای پذیرش: نوع دیگر میز و صندلی اداری، میز پذیرش می باشد که زیبایی طرح این میز حرف اول را می زند، زیرا مراجعه کنندگان به شرکت شما در ابتدای کار به پشت این میز مراجعه می کنند.
میزهای ال شکل: معمولا از این میزها در بخش پذیرش استفاده می شود که مهمترین هدف ساخت این میزها استفاده حداکثر از فضا می باشد.
میزهای یو شکل: این نوع میز اداری که به شکل یو انگلیسی است برای شغل های چند منظور استفاده می شود.

میز و صندلی اداری

خرید میز و صندلی اداری

در ابتدای این مقاله به ویژگی های میز و صندلی اداری پرداختیم تا شما مشتریان عزیز در هنگام انتخاب این محصول بتوانید نوع مناسب آن را خریداری کنید. اگر شما هم به دنبال خرید این وسایل هستید توجه داشته باشید که یکی از راه های مطمئن و آسان برای خرید میز و صندلی اداری تهیه آن از طریق سایت های اینترنتی و فروشگاه های مجازی می باشد.. خوشبختانه هم اکنون بسیاری از فروشگاه های مجازی میز و صندلی اداری را، با قیمت بسیار مناسبی در سراسر ایران عرضه می کند و هموطنان می توانند از طریق سایت های اینترنتی در کمترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را سفارش داده و درب خانه تحویل بگیرند. قیمت میز و صندلی اداری در این فروشگاه ها به دلیل حذف واسطه ها بسیار مناسب می باشد. یکی دیگر از مزیت های خرید اینترنتی این محصول، استفاده از مشاوره متخصصین این سایت ها می باشد به طوری که مشاورین به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به مشتریان بوده و اگر شما در هنگام خرید میز و صندلی اداری با مشکلی مواجه شدید می‌توانید از این افراد کمک گرفته و بهترین و زیباترین میز و صندلی را با توجه به ماهیت شغل خود انتخاب کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fazagooya faza

چرا مبلمان اداری مدرن و لوکس بخریم؟

فضای داخلی هر شرکتی ویترین آن شرکت است، تاثیر استفاده از دکوراسیون اداری مدرن و لوکس در جذابیت فضای داخلی یک شرکت بر همه مسلم است، استفاده از مبلمان اداری مدرن و لوکس در فضای داخلی شرکت ها باعث ایجاد حس پویایی و فعال بودن در کارمندان، مدیریت و مشتریان می شود.

مبلمان اداری مدرن و لوکس

مبلمان اداری مدرن به خاطر سبکی که دارند بهتر است در مکان های باز و بزرگ استفاده شوند تا از لحاظ فنگ شویی در تمام فضا انرژی جریان داشته باشد. در انتخاب مبلمان اداری  مدرن و لوکس باید به مواد و متریالهای استفاده شده در آن دقت کنید، چوب، فلز، پارچه به کار رفته باید در عین اینکه کیفیت دارد، باید کیفیت آن از نظر سایرین هم ملموس باشد. مبلمان اداری مدرن با ظاهر متفاوتی که دارند، در طراحی و تولید آنها تاکید بر ارگونومیک بودن وسایل است، یعنی مبلمان اداری امروزی با سیستمی طراحی می شود که بر راحتی اجزای بدن تاکید دارد و در عین حال بتوان از آنها بیشترین و بهترین استفاده را داشت. صندلی های قدیمی را در نظر بگیرید؛ یک صندلی ساده با یک پشتی معمولی و 4 پایه که صندلی بر روی آن سوار بود، اما صندلی های اداری مدرن را در کنار آنها قرار دهید؛ یک پشتی صندلی منعطف ، یک پایه جک دار با قابلیت تنظیم ارتفاع ، پایه های چرخ دار که قابلیت چرخش به اطراف را دارد و ظاهر شکیل صندلی. خوب کدام صندلی راحتی بیشتری دارد و برای محیط کار کاربردی تر است؟ قطعا یک صندلی اداری مدرن که دقیقا بر اساس اصول ارگونومی طراحی شده و هر فردی از اینکه ساعتها بر روی این صندلی بنشیند لذت می برد.


انواع مبلمان اداری مدرن

در طبقه بندی مبلمان اداری مدرن همانند سایر انواع مبلمان اداری شامل موارد زیر می باشد :

میزو صندلی مدیریت
میز و صندلی کارشناسی
میز کنفرانس
کانتور   
کتابخانه و فایل
صندلی های انتظار


دقت در انتخاب مبلمان اداری مدرن مناسب

افرادی که در جستجوی مبلمان اداری خاص برای شرکت خود هستند و میان انبوه شرکتها و مدلهای متفاوت گاهی اوقات سردرگم می شوند که کدام را انتخاب کنند. وقتی به دنبال خرید مبلمان اداری خاص هستید بهتر است با مشاورانی حرفه ای در این زمینه صحبت کنید، این افراد قطعا بهترین سبک را با توجه به کسب و کارتان به شما معرفی می کنند، تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. در انتخاب مبلمان اداری خیلی مهم است که تمام اجزاء با هم هماهنگ باشند از لحاظ طرح و رنگبندی ، این موضوع قطعا به جذابیت فضای کار شما می افزاید و می توانید تا مدتهای طولانی از انتخاب صحیح خود لذت ببرید و در محیط کار آرامش داشته باشید. که استفاده از یک مشاور و طراح حرفه ای در این زمینه باز هم راهگشاست، با کمک یک مشاور می توانید از کمترین فضاهای موجود و ملزومات اداری بر اساس فضایی که در دست دارید کاربردی انتخاب کنید.

تاثیر استفاده از مبلمان اداری مدرن و لوکس در فضای کار

در اینجا برای درک بهتر موضوع مثالی می آوریم که راحتتر بتوانید تاثیر فضا و مبلمان اداری مدرن و لوکس را متصور شوید: تصور کنید مشتری هستید و برای تجارت دو شرکت را انتخاب نموده اید که با آنها وارد تجارت شوید، وارد شرکت  اولی می شوید، فضایی معمولی ، میز مدیریت و کنفرانس خیلی ساده و ترکیب رنگی ساده ، که در نگاه اول خودتان را در یک اداره معمولی احساس می کنید. برای مذاکره وارد شرکت دوم که می شوید، فضایی باز ، رنگ بندی های خاص، مبلمان اداری مدرن و لوکس ، پارتیشن بندی فضا، به صورت کلی طراحی خاصی و متفاوتی که فضای شرکت دارد، در بدو ورود باعث ایجاد ذهنیت خاص بودن و فعال بودن افراد شرکت و جذابیت مدیریت می شود. خوب با این تعاریف کدام شرکت را برای ادامه کار انتخاب خواهید کرد؟

اهمیت مبلمان اداری مدرن و لوکس بر مشتریان

در وهله نخست شخصیت یک مدیر است که بر کارمندان و مشتریان تاثیر گذار است، اما این موضوع به تنهایی کافی نیست، یک مدیر می تواند با ایجاد یک فضای لوکس در محیط کار بر قدرت و دقت نظر خود نیز بیفزاید، با انتخاب مبلمان اداری مدرن و لوکس در محیط کاری، چه برای خود و چه برای کارکنان شرکت می تواند بیانگر این باشد که در تجارت پیشرو است و با نگاهی رو به جلو همیشه از آینده و تغییرات با آغوش باز استقبال می کند، بیشتر از رفتار شما بر افراد تاثیر بگذارد.

یک کانتور پذیرش مدرن و لوکس که در ورودی هر شرکتی باعث می شود مشتریان در ابتدای ورود تصور خاص و لوکس بودن را از شرکت داشته باشند. یا همینطور یک میز کنفرانس مدرن و لوکس که همه افراد با نشستن پشت آن احساس می کنند، نظراتشان با دیگران در یک درجه اهمیت قرار دارد و در این مکالمه تجاری هر دو طرف می توانند برنده باشند، و انتخاب یک میز مدیریتی مدرن و لوکس در یک فضای باز که نشان از روشنفکری یک مدیر دارد، می توانید ملاحظه کنید که چه مقدار بر قدرت و جذابیت یک مدیر افزوده می شود. استفاده از میز مدیریت، میز کنفرانس، مبلمان و میز پذیرایی، میز کارشناسی همه را در یک رنگ تهیه کنید. با به طراحی منحصر به فرد فضای کار و هماهنگی وسایل و ملزومات اداری می توانی به شرکت خود شخصیت و اعتبار ببخشید. در نهایت لزوم استفاده از مبلمان اداری مدرن و لوکس خاص بودن و ارزش دادن به شرکت و تجارت شما می باشد. استفاده از مبلمان اداری مدرن و لوکس به طور خلاص نشانگر آینده نگری و به روز بودن شرکت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fazagooya faza

میز اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

 میز اداری از مهم ترین وسایل های موجود در هر شرکتی است که شما می توانید میز مناسب با دکوراسیون فضای اداره و یا شرکت خود را انتخاب و خریداری کنید که امروزه خرید اینترنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا از این طریق می توانید به راحتی و خیلی سریع میز مورد علاقه ی خود را تهیه کنید.

میز اداری

میز اداری یکی از ملزومات بسیار پرکاربرد و مهم در هر اداره  و شرکتی می باشد که مورد استفاده همه کارکنان است. امروزه در طراحی های بسیار مختلف و گوناگون میز اداری تولید و عرضه بازار می شود. شما می توانید در تمام کارگاه های تولید میز و صندلی، میز اداری مورد نظر خودتان را تهیه و خریداری کنید و از آن در اداره و شرکت استفاده کنید. بسیاری از شرکت ها و اداره ها سعی بر آن دارند تا میز های شیک و یکسان و مقاومی را در موسسه ی خود داشته باشند. اگر شما نیز در حال تاسیس یک شرکت جدید هستید، می توانید انواع مختلف میز های اداری را در فروشگاه های مربوطه پیدا کنید و آن را برای شرکت خود تهیه فرمایید. میز کاربرد بسیار زیادی را در هر موسسه ای دارد چرا که روی آن وسایلی از جمله کامپیوتر و دفاتر و تقویم و مدارک های مربوط قرار می دهند؛ بنابراین شما نمی توانید اداره و موسسه ای را تصور کنید که بدون میز اداری باشد. جنس میزهای اداری با مرور زمان تغییر یافته و از فلز به چوب ام دی اف تبدیل شده است. و هم چنین باید میز های شما دارای استانداردی از ارتفاع  باشد.

میز اداری - فضا گویا


میز اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

میز اداری مناسب باید دارای ویژگی هایی از جمله داشتن ارتفاع مناسب با ارتفاع صندلی و داشتن جنس مرغوب و با کیفیت و سایز مناسب باشد. یک میز اداری خوب باید بتواند برای مدت طولانی مناسب باشد؛ و حس اداری و رسمی بودن را به مکان مورد نظر بدهد. شما نمی توانید از رنگ های شاد برای میزهای اداری خود استفاده کنید چرا که در این گونه موارد رنگ ها با فضای رسمی اداره ها در تضاد می باشد؛ بنابراین باید در جنس و رنگ میز انتخاب شده دقت بسیار زیادی را داشته باشید. یک میز خوب باید وزن مناسبی را داشته باشد تا در مواقع ضروری برای حمل و نقل آن به راحتی این کار امکان پذیر باشد؛ زیرا در برخی مواقع لازم است شما میزهای کارکنان را در اتاق ها و حتی در طبقات جابه جا کنید که هر چه قدر سبک وزن باشد بهتر جابجا می شود.

میز اداری-فضا گویا

قیمت میز اداری

میز های اداری با توجه به ویژگی هایی که دارند به طبع دارای قیمت های متفاوتی نیز هستند. امروزه شما می توانید انواع مختلف میز اداری در قیمت های گوناگون را مشاهده کنید. با این حال شما می توانید میز اداری با قیمت بسیار مناسب را از کارگاه های تولید کننده و همچنین از فروشگاه های مربوطه تهیه و خریداری کنید. در برخی موارد مشاهده شده است که افراد به دلیل داشتن ذهنیت گران بودن میز اداری به سراغ میز های اداری دست دوم می روند که این کار بسیار اشتباه می باشد زیرا ممکن است میز دست دوم هماهنگی لازم با فضای اداری شما را نداشته باشد و هم چنین عمر مفید خود را از دست داده باشد و همچنین شما در مقایسه، قیمت میزهای نو با دست دوم تفاوت آن چنانی را ملاحظه نخواهید کرد؛ بنابراین مطمئن باشید که با هزینه ی کمتر و مناسبی می توانید با کیفیت ترین و شیک ترین  میز اداری را برای شرکت و اداره خود تهیه کنید.

میز اداری - فضا گویا

خرید اینترنتی میز اداری

خرید میز اداری در جوامع امروزه بسیار زیاد شده و در شهرهای کلان و بزرگ نیز نسبت به شهر های کوچک بسیار بیشتر می باشد. تمام مدیران و صاحبان شرکت ها به خوبی می دانند که داشتن فضا و دکوراسیون زیبا و یکدست در اداره و شرکتشان می تواند تاثیر بسیار خوب و مثبتی را در ارباب رجوع ها داشته باشد؛ بنابراین سعی می کنند که از هیچ گونه هزینه ای در این موارد کوتاهی نکنند. خرید اینترنتی میز اداری نیز یکی از پرطرفدارترین روش هایی است که افراد به آن توجه دارند. شما می توانید میز اداری  را از شرکت ما خریداری و تهیه بفرمایید.

میز اداری-فضا گویا

نکات مهم در خرید میز اداری

 شما می توانید از برندهایی خرید کنید که دارای کارت گارانتی باشند که در صورت به وجود آمدن مشکلات بتوانید آن را تعویض و یا رایگان تعمیر کنید؛ و همچنین رویه میزتان باید از جنسی باشد که پوست نیندازد و به راحتی قابل پاک کردن باشد. شما می توانید بعد از خرید میز رویه شیشه ای و یا چرمی تهیه کنید تا به سطح میز آسیبی وارد نشود که می توانید بعد از مدتی این رویه را تعویض کنید و میزتان نیز همیشه نو بماند. همچنین در خرید این محصول توجه داشته باشید که کشوهای متعددی را دارا باشد که در این صورت می توانید تمام برگه ها و کاغذهای مورد نیاز روزانه و مهم خود را در داخل این کشوها قرار دهید و آن را در صورت نیاز قفل کنید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fazagooya faza

ویژگی های میز مدیریتی مناسب

مدیریت در هر شرکت و سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اتاق مدیریت که محل کار این پست خطیر و مهم در شرکت می باشد نیز از جهات گوناگون اهمیت ویژه ای دارد. یکی از مهمترین ملزومات در هر اتاق مدیریت، میز مدیریتی می باشد. میزهای مدیریتی از لحاظ رنگ و طرح تنوع زیادی دارند. شما می توانید با در نظر گرفتن نکات لازم در هنگام خرید این میزها، میز مدیریتی مناسبی را تهیه نمایید.

میز مدیریتی-مبلمان اداری فضا گویا

میزهای اداری

امروزه دربخش اداری تمامی شرکت ها و سازمان ها از انواع و اقسام میزهای اداری استفاده می شود.میزهای اداری معمولا متناسب با کاربری که دارند طوری طراحی می شوند که  با اشغال حداقل فضا، بهترین بهره وری را داشته باشند.این میزها به دلیل اینکه در بازه زمانی طولانی مورد استفاده قرار می گیرند باید از نظر ارتفاع ،استاندارد باشند تا برای افراد استفاده کننده ایجاد ناراحتی نکنند. میزهای اداری از لحاظ کاربری در انواع میزهای مدیریتی،کارشناسی و میزهای اپراتوری و... تهیه می شوند. در بین میزهای اداری،میزهای مدیریتی به علت ویژه بودن کاراییشان از اهمیت بسزایی برخوردارند.

میز مدیریتی-مبلمان اداری فضا گویا

میز مدیریتی

میز مدیریتی همانطور که از نامش پیداست برای استفاده بالاترین مقام در هر شرکت یا سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین چون میزهای مدیریتی معمولا به تعداد اندک (بسته به تعداد مدیران سازمان)تهیه می شوند،عوامل مهمتری صرف نظر از قیمت، در تعیین مدل آنها اهمیت دارد. معمولا فضای اتاق مدیریت در هر شرکت ،شیک ترین و زیباترین مکان در شرکت می باشد و در این اتاق از مدرن ترین وسایل و مبلمان استفاده می شود. زیرا دکوراسیون اتاق مدیریت، تاثیر روانی ویژه ای بر شرکت های طرف قرارداد دارد. به علاوه به علت اهمیت اتاق مدیریت و جلساتی که در این مکان برگزار می شود، تهیه یک میز مدیریتی مناسب اهمیت ویژه ای می یابد.

میز مدیریتی-مبلمان اداری فضا گویا

انواع میز مدیریتی

میزهای مدیریتی از لحاظ اندازه، جنس مواد تولیدی، طرح و فرم میز ، تعداد قفسه ها و کشوها  ، رنگ میز و... در انواع مختلفی وجود دارند.

اندازه میز مدیریتی با توجه به متراژ اتاق مدیریت انتخاب می شود. همچنین این میز نسبت به میزهای دیگر اداری خیلی بزرگتر است و طوری طراحی شده است که روی آن ،فضا برای قرار گرفتن یک سیستم کامپیوتری، بروشورها و کاتالوگ های شرکت به اضافه فضای اضافی باشد. زیرا مدیران استفاده کننده از این میزها معمولا ساعت های طولانی در پشت این میزها می نشینند ، راحت بودن این میزها اهمیت ویژه ای دارد و معمولا طوری طراحی شده است که امکان حرکت آزاد صندلی گردان مدیریت پشت آن فراهم باشد و مدیریت با جابجایی اندک بتواند به همه قسمت های میز دسترسی داشته باشد.

رنگ میز مدیریت باید متناسب با رنگ دیگر وسایل اتاق باشد. همچنین باید این نکته را مورد توجه قرار داد که بهتر است مبلمان و میز اتاق مدیریت نسبتا با دیگر بخش های اداری شرکت هماهنگ باشند و تضاد چشمگیر بین اتاق مدیریت و دیگر بخش ها زیاد جالب توجه نیست.

بعضی از شرکت های طراح و تولید کننده میزهای اداری ، مجموعه ملزومات اداری را بصورت ست تولید می کنند. شما می توانید با خرید این ست های اداری، هماهنگی بین اجزا در دکوراسیون را به سادگی برقرار سازید. در این ست ها نیز میز مدیریتی نسبت به بقیه لوازم ست، از لحاظ کیفیت جنس،طراحی و...در رتبه بالاتری قرار دارد.

طرح و فرم میز مدیریت از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و این فرصتی بی نظیر برای مدیران و طراحان دکوراسیون است تا از دامنه انتخاب گسترده ای در خرید برخوردار باشند.همچنین می توان میز مدیریتی را به طرح لوگوی شرکت طراحی کرد، این کار، به اتاق مدیریت، جلوه ای خاص و منحصر بفرد می دهد.

با توجه به اینکه معمولا در اغلب اتاق های مدیریت نیاز به استفاده از میز کنفرانس می باشد. بعضی ازمدل های میز مدیریت به همراه میز کنفرانس طراحی شده اند، که در صورت لزوم می توانید، از این مدل های میز مدیریتی استفاده کنید.

میز مدیریتی-مبلمان اداری فضا گویا

ویژگی میز مدیریتی مناسب

مهمترین عامل در تهیه میزهای مدیریتی، مناسب بودن آنها از لحاظ کاربری و فراهم آوردن امکانات لازم برای کاربر است. بنابراین استاندارد بودن ارتفاع میز مدیریتی با توجه به اصول ارگونومیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.همچنین طراحی میز مدیریتی باید به شیوه ای باشد که فضای کافی برای چیدن تمامی لوازم مورد نیاز مدیریت را داشته باشد.به نحوی که بعد از چیدن لوازم ، فضای آزاد کافی برای استفاده باقی بماند.

در  میزهای مدیریتی مناسب ، مدیر باید به راحتی به تمامی لوازم روی میز دسترسی داشته باشد. همچنین این میز باید دارای کشوها و قفسه های کافی باشد تا نیاز مدیریت را برآورده سازد.

راهنمای خرید میز مدیریتی

مهمترین مسئله ای که در خرید میز مدیریتی باید به آن توجه کنید این است که شما چه مقدار فضایی برای قرار دادن میز در نظر گرفته اید و سپس با توجه به این نکته،میز مدیریتی با ابعاد مناسب را انتخاب کنید.
متناسب بودن طرح و رنگ میز مدیریتی با دکوراسیون اتاق مدیریت ،عاملی تاثیر گذار در زیباتر به نظر رسیدن میز مدیریتی است.همچنین تناسب اجزا موجب زیباتر شدن اتاق مدیریت می شود.
می توانید طرح میز مدیریتی را مطابق با سلیقه خود به سازندگان سفارش دهید. البته با توجه به تنوع بسیاری که میزهای مدیریتی از لحاظ رنگ ،جنس و طرح دارند ،بدون شک شما یکی از مدلهای موجود را انتخاب خواهید کرد ، مگر اینکه بخواهید از لوگوی شرکت تان در طراحی این میزها استفاده کنید.
میزهای مدیریتی امروزه از لحاظ جنس و رنگ تنوع بسیاری دارند. مرغوبیت جنس میز مدیریتی بسیار اهمیت دارد. دقت کنید که بهای سنگینی برای تهیه یک میز مدیریتی نامرغوب نپردازید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fazagooya faza

اهمیت انتخاب صندلی اداری مناسب و ارگونومیک

پشت میز نشینی، از جمله فعالیت هایی است که این روزها به وفور دیده می شود. نشستن های طولانی مدت، به شدت ستون فقرات را تحت تأثیر قرار می دهد که با انتخاب یک صندلی اداری مناسب و ارگونومیک، می توان این فشار را تا حد زیادی کاهش داد. به عبارتی، انتخاب صندلی اداری مناسب، متضمن سلامتی افراد خواهد بود. در این مقاله به نکات اساسی برای خرید و انتخاب صندلی اداری مناسب و ارگونومیک اشاره خواهیم کرد.

صندلی اداری ارگونومیک چیست؟

ارگونومیک، شاخه ای از علم مهندسی است که با طراحی برنامه ها و ابزار و وسایل مختلف، به حفظ سلامت فیزیکی بدن انسان کمک می کند. بنابراین صندلی اداری که با در نظر گرفتن اصول این علم، ساخته شوند، صندلی ارگونومیک گفته می شود. استفاده از صندلی اداری مناسب و ارگونومیک، در رفع خستگی ناشی از نشستن و عدم تحرک، کمک می کند. در واقع اهمیت صندلی اداری مناسب و ارگونومیک را در حفظ سلامتی افراد، باید دانست.

صندلی اداری ارگونومیک

ویژگی صندلی اداری مناسب

صندلی اداری که قرار است افراد، تایم زیادی از روز را روی آن بنشینند باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

صندلی اداری مناسب، باید قابلیت کنترل آسان داشته باشد. همچنین بتوان به راحتی روی آن نشست.
صندلی اداری مناسب، باید از نظر ارتفاع قابل تنظیم باشد.
قابل تنظیم بودن شیب صندلی نیز در انتخاب آن به عنوان یک صندلی اداری مناسب، نقش دارد.
صندلی اداری مناسب و ارگونومیک، به نحوی طراحی شده است که به پشت ران یا زانو های کاربران آن فشار وارد نکند.
معمولاً گوشه ی جلویی صندلی اداری مناسب، به سمت زمین، خم شده است.
در ساخت صندلی اداری مناسب، از پارچه های مرغوب که قابلیت عبور جریان هوا را دارند استفاده می شود. این پارچه ها لیز نیستند و به راحتی می توان روی آن نشست.
پایه های صندلی اداری مناسب، دارای چرخ متناسب با نوع کف زمین می باشد.
عرض و قعر صندلی اداری مناسب، از اصول ارگونومیک پیروی می‌کند و قابل تنظیم می باشد.
در صندلی اداری مناسب، تکیه گاه دارای پهنای استاندارد می باشد.
صندلی اداری مناسب و ارگونومیک، مکانیزم چرخش مناسبی دارد.
صندلی اداری مناسب، دارای یک گردنی مناسب برای حمایت از سر و گردن می باشد.
صندلی ارگونومیک، 5 نقطه محکم استقرار دارد.
صندلی ارگونومیک، فرورفتگی و برآمدگی کمر را پر می‌کند و مانع از فشار بیش از حد به آن می شود.
استفاده از صندلی اداری ارگونومیک، از سفت شدن عضلات بدن در طی نشستن های طولانی مدت جلوگیری می کند.
صندلی اداری ارگونومیک، احتمال وقوع بیماری هایی مانند واریس را کاهش می‌دهد.

صندلی اداری ارگونومیک

اهمیت انتخاب صندلی اداری مناسب و ارگونومیک

استفاده از صندلی اداری ارگونومیک، نقش مهمی در سلامت و کاهش هزینه های درمانی ناشی از نشستن های طولانی مدت خواهد داشت. چراکه در صورت عدم استفاده از صندلی های اداری مناسب، کمر و ستون فقرات متحمل فشار زیادی می شود و به مرور زمان منجر به ایجاد بیماری های مختلف در این زمینه خواهد شد. در نتیجه در بردارنده هزینه های درمانی زیادی نیز خواهد بود. با یک حساب سرانگشتی ساده می توان دریافت که هزینه تهیه صندلی های اداری مناسب و ارگونومی به مراتب کمتر از هزینه های درمانی می‌باشد. چه بسا مشکلاتی که ناشی از عدم استفاده طولانی مدت از صندلی های اداری مناسب و ارگونومیک، برای سلامتی افراد ایجاد می شود حتی با صرف هزینه های درمانی زیاد نیز قابل جبران نباشند. با عنایت به این موارد می توان به اهمیت انتخاب صندلی های اداری مناسب، پی برد.

صندلی اداری ارگونومیک

راهنمای خرید صندلی های اداری مناسب

برای خرید صندلی های اداری مناسب، می توان به فروشگاه های معتبر مبلمان اداری مراجعه کرد. اما مسلماً خرید عمده و به تعداد بالای این صندلی، به خاطر حمل و نقل آن دشوار می باشد. در همین راستا و به منظور رفاه حال مشتریان و سهولت در خرید، عرضه کنندگان این مبلمان اداری، اقدام به ایجاد فروشگاه های اینترنتی نموده اند. انواع مختلفی از این صندلی های اداری در این فروشگاه ها موجود است که سبب می شود قدرت انتخاب مشتریان بالا باشد. همچنین اطلاعات کامل در مورد صندلی های اداری مناسب، مدل و قیمت آنها در سایت ها ذکر شده است. به راحتی و در هر بازه ای از شبانه روز می توان به این فروشگاه های آنلاین مراجعه کرد و سفارش خرید خود را ثبت نمود. پس از ثبت سفارش در کمترین زمان ممکن می توان، سفارش خود را در آدرس مورد نظر، تحویل گرفت. خرید اینترنتی صندلی های اداری مناسب، صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان می باشد.

صندلی اداری ارگونومیک

آیا نیاز است صندلی ارگونومیک خریداری کنیم؟

در پایان باید بگوییم، بهای سلامتی بسیار بالا تر آن است که ما فکر می کنیم. شاید بسیاری از افراد معنی این حرف را تا زمانی که سلامتی شان به خطر نیفتد، متوجه نمی شوند. در روزگار کنونی که افراد علاوه بر ادارات، در منازل نیز ساعت های زیادی را پشت میز و کامپیوتر می نشینند، از نظر سلامتی، در خطر خواهند بود. بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلات متعدد در این زمینه، کافی است از یک صندلی اداری مناسب و ارگونومیک استفاده کنند. بهای یک صندلی اداری مناسب کجا و بهای سلامتی و تندرستی کجا !!؟؟ پس برای سلامتی خود ارزش قائل باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fazagooya faza
سئو
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور استانبول
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
www.alefbatour.com

تور ترکیه
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

خرید بلیط هواپیما
خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

میز مدیریت
میز مدیریت مدرن فضاگویا
www.fazagooya.com