امروزه طرفداران سبک های کلاسیک و پرزرق و برق، از این سبک در طراحی داخلی سازه های مختلف استفاده می نمایند. اما این نوع سبک دکوراسیون نیازمند طراحی داخلی منطبق با خودش است. در این مقاله با دفاتر مناسب برای استفاده از مبلمان اداری کلاسیک و ویژگی های این دفاتر بیشتر آشنا می شویم.

آشنایی با سبک کلاسیک

اگر شما علاقمند به لوازم تاریخی و قدیمی هستید می توان گفت که شما از طرفداران سبک کلاسیک محسوب می شوید. در این سبک از هرگونه تجهیزات که افراد را به یاد گذشته بیندازد به خوبی استفاده ابزاری می شود. پرده های بلند و سنگین که بیشتر از متریال مخمل است با گلدوزی های زیبا و رنگین در اولین نگاه همه را مجذوب خود می کند. بیشتر مبلمان در این سبک از چوب با رنگ های تیره است. حس گرمی و آرامش در این سبک به خوبی در گوشه کنار فضا موج می زند و به همین دلیل افراد زیادی علاقمند استفاده از این نوع سبک در سازه های مسکونی یا اداری خود هستند. اما برای استفاده از این سبک نیاز به چگونه فضایی است؟ و یا دفاتر مناسب برای استفاده از مبلمان اداری کلاسیک چگونه دفاتری هستند؟

سبک کلاسیک در مبلمان اداری

سبک کلاسیک در مبلمان اداری

دفاتر مناسب برای استفاده از مبلمان اداری کلاسیک

استفاده از تجهیزات تنها در صورتی می تواند بیشتر در چشم بیننده جذابیت داشته باشد که بین فضا و تجهیزات هماهنگی کاملی ایجاد شده باشد. دفاتر مناسب برای استفاده از مبلمان اداری کلاسیک باید دفاتری بزرگ با نور طبیعی مناسب و یا نورپردازی متناسب با نوع تجهیزات باشد. به دلیل استفاده از مبلمان بزرگ و سنگین با تزیینات پر نقش و نگار در این سبک نمی توان از دفاتر با فضای محدود استفاده نمود. این گونه مبلمان باعث شلوغی بیش از اندازه فضای این گونه دفاتر می شود و زیبایی مبلمان به خوبی دیده نمی شود.

معمولا در فضاهای ادرای امروزه از دو نوع سبک مدرن و کلاسیک برای طراحی دکوراسیون استفاده می شود. استفاده تلفیقی از این دو سبک زیبایی بیشتری به فضا اداری می بخشد. اما بعضی از افراد تنها به یکی از دو سبک مدرن یا کلاسیک علاقه نشان می دهند که برای ایجاد هماهنگی مناسب بین اجزا و فضا در این دو سبک باید به چند مورد مهم توجه نمود.

مبلمان اداری کلاسیک

مبلمان اداری کلاسیک

رنگ مناسب فضای دفتر کار

بیشتر مبلمان اداری کلاسیک بیشتر به رنگ های طبیعی چوب یعنی قهوه ای هستند و این رنگ نشان دهنده این نوع سبک است. برای همین برای ایجاد هماهنگی بهتر می توان از رنگ های کرم و یا سفید برای دیوارها و سقف دفتر کار استفاده نمود. دفاتر مناسب برای استفاده از مبلمان اداری کلاسیک دارای رنگی روشن و فضایی دلباز هستند. در این گونه دفاتر مبلمان به خوبی دیده می شود و زیبایی طرح و نقش های کار شده بر روی آن بیشتر جلوه می نماید.

رنگ مبلمان اداری

رنگ مبلمان اداری

پرطرفدارترین مطالب را از دست ندهید

نورپردازی مناسب در دفتر کار

از مهمترین مواردی که هر فضایی را به عنوان دفاتر مناسب برای استفاده از مبلمان اداری کلاسیک می نماید استفاده از نور طبیعی یا نورپردازی های مناسب است. استفاده از نورپردازی های خلاقانه در هر فضا باعث می شود تا زیبایی مبلمان و تجهیزات در این فضا بیشتر به چشم آید و مخاطبان را به سوی زیبایی این سبک جذب نماید. استفاده از لامپ های هالوژن که نور زیادی ندارند اما با ایجاد سایه فضای دلپذیری ایجاد می کنند را نیز نباید در نورپردازی نادیده گرفت. می توان از چند آباژور با رنگ متناسب با مبلمان برای نورپردازی دفاتر مناسب برای استفاده از مبلمان اداری کلاسیک استفاده نمود.

نورپردازی مناسب در دفتر کار

نورپردازی مناسب در دفتر کار

مبلمان اداری استاندارد در دفاتر اداری

استفاده از تجهیزات مناسب در هر نوع دفتر اداری باعث می شود تا کارمندان در این محیط ها از نشاط و آرامش بیشتری برخوردار باشند. سلامت جسمی و روحی هر یک از افراد شاغل در این فضا تاثیرات زیادی بر راندمان کاری ادارات دارد. در دفاتر مناسب برای استفاده از مبلمان اداری کلاسیک از تجهیزات و مبلمان متناسب با ارگونومیک بدنی افراد استفاده می شود. در این دفاتر به ویژگی بدنی هر فرد توجه می شود و هر وسیله در این دفاتر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مبلمان اداری استاندارد

مبلمان اداری استاندارد

نقش تابلوها و تجهیزات در دفاتر مناسب برای استفاده از مبلمان اداری کلاسیک

در بیشتر دفاتر اداری که به سبک کلاسیک چیدمان شده اند از تابلوهای بزرگ با رنگ های چشمگیر استفاده می شود. نصب این تابلوها باید در محلی باشد که به خوبی توسط افرادی که از فضای بیرون به داخل وارد می شوند دیده شود. علاوه بر تابلوها که نقش مهمی در زیبایی دفتر ادرای دارند استفاده از تجهیزاتی نظیر ساعت و گل و گیاه نیز تاثیرات شگفت انگیزی در زیبایی این دفاتر دارد.

پنجره ها در فضاهای اداری نیز نقش تاثیرگذاری دارند. استفاده از پرده ها زیبا و با رنگ های جذاب باعث تاثیرگذاری بیشتر پنجره ها در دفاتر اداری می شود.

تجهیزات مبلمان اداری کلاسیک

تجهیزات مبلمان اداری کلاسیک

ویژگی های سبک کلاسیک در دفاتر اداری

از مهمترین ویژگی هایی که باعث می شود تا افراد تمایل زیادی به سبک کلاسیک نشان دهند تقارن و نظم در چیدمان مبلمان است. در سبک کلاسیک هیچ گونه شلوغی مشاهده نمی شود. هر چیز در محل مناسب خود که برای آن در نظر گرفته شده است قرار می گیرد. به همین سبب این سبک از استحکام بالایی برخوردار است.

همچنین در این سبک مبلمان اداری بیشتر چوبی با رنگ های خاص هستند که زیبای فضا را دوبرابر می کند. دفاتر مناسب برای استفاده از مبلمان اداری کلاسیک دارای فضایی آرامش بخش و صمیمی هستند. علاوه بر موارد عنوان شده در این دفاتر می توان از کتابخانه های بزرگ با درب های شیشه ای استفاده نمود. استفاده از هر گونه مبلمان چوبی با طرح و نقش های نفیس و زیبا در این سبک مجاز است. گچ بری با طرح های برجسته و استفاده از دیوارکوب های لوکس و نفیس و لوسترهای گران بها از دیگر ویژگی های دفاتر مناسب برای استفاده از مبلمان اداری کلاسیک به شمار می رود.