در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان بپردازیم در صورتی که به دنبال این هستید که در مورد دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان اطلاعاتی را به دست آورید در این مقاله ما را همراهی کنید.

میزهای اداری

میزهای اداری، میزهای خاص و ویژه ای هستند که بصورت اختصاصی در شرکت ها و اداره ها مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به جنس و نوع میزهای اداری انواع مختلفی از این میزها تولید می شوند البته با توجه به کارکرد و نوع فعالیت یک شرکت نیز می تواند میزهای اداری مورد استفاده متفاوت باشد به طور کلی انواع میزهای اداری را به میزهای مدیریت، کارمندی و کارشناسی تقسیم بندی می کنند که با توجه به رده های مسئولیت در شرکت ها و اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد.

میز اداری

میزهای اداری

میز مدیریت

میز مدیریت یکی از انواع مهم میز اداری است که برای مدیریت شرکت و اداره و همچنین اعضای بلندپایه یک شرکت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. انواع مختلفی از میزهای مدیریت در طرح های جدید و کلاسیک و همچنین در جنس های مختلف چوبی با طرح های گوناگون وجود دارد که مدیران شرکت ها و اداره ها می توانند این نوع میزها را مورد استفاده قرار دهند.

میز مدیریت

میز مدیریت

میز کارمندی

بیشترین میزی که در محیط های اداری و شرکت ها وجود دارد مربوط به میز کارمندی است ، میز کارمندی در انواع مختلف و جنس های گوناگون تولید می شوند و برای عموم کارمندان یک شرکت قابل استفاده هستند. بهتر است که میزهایی که برای کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد بر اساس نوع کارآیی آن ها انتخاب شود و در واقع راحتی را در حین کار برای کارمندان که ساعت های طولانی در پشت میز کار هستند به همراه داشته باشد. همچنین در انتخاب میز کارمندی باید به طرح و دکوراسیون محیط کار و اتاق کار دقت شود.

پربازدیدترین مطالب ما را از دست ندهید!

تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان

از مهم ترین تفاوت های میز مدیریت و میز کارمندی می توان به تفاوت آن ها در ابعاد اشاره کرد. بطور معمول طول میزهایی که برای کارمندان یک شرکت و اداره در نظر گرفته می شود از 120 الی 160 سانتی متر است ،ولی اندازه میزهای مدیریتی از میزهای کارمندی بزرگتر است و طول آن ها از 160 سانتی متر آغاز می شود و تا دو متر هم می رسد که البته اندازه میزه ها به تناسب دکوراسیون و اندازه دفتر کار نیز می تواند متغیر باشد.

در برخی از موارد ممکن است که در میزهای کارکنان اداری، ال متحرک مورد استفاده قرار بگیرد که دارای سه کشو برای قرار دادن کیس و کیبورد است. اما میزهای مدیریت در صورت داشتن ال ثابت از چهار کشو و در صورت داشتن ال متحرک از پنج کشو برخودار هستند که از مواردی همچون پایه ها، صفحه، پنل و ... تشکیل شده است . همچنین در میزهای مدیریت بیش از هر چیز زیبایی آن مدنظر قرار می گیرد.

از دیگر تفاوت های میزهای کارمندی و مدیریت می توان به قیمت آن اشاره کرد، میزهای مدیریت به دلیل طراحی خاص و جنس متفاوتی که دارند نسبت به میزهای کارمندی گران تر هستند.

تفاوت میز مدیریت و میز کارمندی

تفاوت میز مدیریت و میز کارمندی

نکته مهم در انتخاب میزهای مدیریتی

علاوه بر مواردی که در مورد ابعاد و قیمت میزهای مدیریتی ذکر شد یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب میز مدیریتی باید توجه شود بازه سنی افرادی است که در دفتر مدیریت حاضر می شوند در صورتی که افراد جوان مخاطب مدیر اداره یا شرکت هستند، میزهای مدرن با طرح ساده می تواند گزینه ایده آلی باشد. در صورتی که مراجعین افراد مسن باشند استفاده از میزهای کلاسیک با طرح هایی که نشان دهنده اصالت و پیچیدگی است توصیه می گردد.

انتخاب میز مدیریتی

انتخاب میزهای مدیریتی

دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان از لحاظ جایگاه

از اولین دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان می توان به جایگاه متفاوت مدیر با سایر کارمندان اشاره کرد. هر شرکت و اداره ای دارای یک مدیر است و از تعداد زیادی کارمند نیز تشکیل شده است. وجود مدیر در شرکت به منزله کسی است که در واقع راهبری مجموعه را بر عهده دارد. لذا ضروری است که اتاق مدیریت و اجزای آن از جمله میز مدیریت با میز سایر کارمندان تفاوت داشته باشد بنابراین دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان از لحاظ جایگاه مربوط به سلسله مراتب اداری است که باید در نظر گرفته شود.

دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان از لحاظ حضور افراد سرشناس

یکی دیگر از دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان که باید در انتخاب میز متفاوت برای مدیران در نظر گرفته شود از لحاظ حضور افراد سرشناس در دفتر و محل کار مدیر است باید جزییات دفتر مدیر شرکت و اداره به گونه ای باشد که متمایز کننده وی با سایر افراد اداری در حین حضور افراد سرشناس باشد. بطور کلی اتاق مدیریت محل مهمی برای عقد قرارداد جلسه های دو نفره و رفت و آمد افراد سرشناس است که تفاوت میز مدیر می تواند نقش بسیار مهمی در توانمند نشان دادن مدیر یک شرکت و اداره باشد.

دلیل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان

دلیل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان

دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان از لحاظ دکوراسیون و کاربری

از دیگر مواردی که می توان به عنوان دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان اشاره کرد مربوط به دکوراسیون محیط اداری است. در محیط اداری کارکنان در بخش های مختلفی مشغول فعالیت هستند برخی در امور اطلاعات، برخی در امور پذیرش و برخی هم در اتاق های خود فعالیت دارند. لذا به لحاظ دکوراسیون باید تفاوت های کاربری اعمال شود. این موضوع در مورد میز مدیریت شرکت نیز صادق است و باید بر اساس دکوراسیون و کاربری مورد نظر نیز بین میز مدیریت و سایر کارمندان تفاوت قائل شد تا هم از لحاظ دکوراسیون اداری شاهد جلوه متفاوت باشیم و هم کارایی خاص و منحصر به فرد خود را در محیط شرکت و اداره داشته باشد.