در ادارات و سازمان ها برای نگهداری از اسناد و مدارک مهم از فایل های مختلفی استفاده می شود که بسته به محل و فضای مورد استفاده در ابعاد و اندازه های مختلف از متریال های متفاوتی تولید می شوند. با اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی و ویژگی های این فایل ها آشنا می شویم.

فایل های اداری

بیشتر سازمان ها و ادارت به دلیل نوع کار خود با اسناد و مدارک مهمی سروکار دارند که نگهداری از آن ها به فضای بسیار زیادی نیاز دارد. برای همین در اکثر این محل ها از فایل های اداری با ابعاد مختلف استفاده می شود. این فایل ها از متریال های مختلفی با توجه به نوع دکوراسیون تولید می شوند. اما اکثر این فایل ها به دلیل مقاومت بیشتر از چوب و فلز تولید می شوند. اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی بسته به محل نصب آن متغیر است. اما معمولا ابعاد بیشتر آن ها با نوع مدارکی که در آن نگهداری می شوند رابطه مستقیم دارد. به طور مثال، فایل های نگهداری زونکن های ابعادی ویژه و فایل های نگهداری برگه ها و پوشه ها دارای ابعادی مخصوص هستند.

فایل اداری

فایل اداری

اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی

بیشتر فایل های نگهداری مدارک بایگانی شده را از متریال فلز با ویژگی مقاومت بالا در برابر حرارت می سازند. این نوع فایل ها بیشتر برای ادارات انتظامی و قضایی کاربرد دارند. فایل های بایگانی با ابعادی مشخص بسته به تعداد طبقه های آن تولید می شوند. با اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی بایگانی بیشتر آشنا می شویم.

ابعاد فایل های بایگانی

به طور خاص فایل های بایگانی بیشتر به صورت 4 طبقه تولید می شوند. به همین سبب در آن 5 محل برای نگهداری از مدارک وجود دارد. در صورتی که این فایل ها برای نگهداری از زونکن ها طراحی شده باشند به دلیل وجود دو نوع زونکن با ابعاد متفاوت در این فایل ها می توان از تعداد خاصی از زونکن نگهداری نمود. اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی بایگانی بیشتر در حدود 200 سانتی متر در 100 سانتی متر است. عرض نیز در این فایل ها در حدود 40 سانتی متر در نظر گرفته می شود.

ابعاد فایل های بایگانی

ابعاد فایل های بایگانی

ابعاد فایل های اداری چوبی

در صورتی که فایل های ادرای از چوب تولید شوند ابعاد استاندارد در آن با کمی تغییر همراه است. این فایل ها به صورت 2، 3 و 4 طبقه قابل تولید هستند که هر کدام دارای ابعاد خاصی هستند. نوع 3 طبقه این فایل ها برای زیر میز طراحی شده است. برای همین ارتفاع آن طوری در نظر گرفته می شود تا در زیر میز کاملا قرار گیرد. بعضی از انواع این فایل ها به دلیل سهولت در حمل و نقل به صورت چرخدار تولید می شوند که اندازه چرخ بر روی اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی تاثیر می گذارد. به همین سبب در زمان تولید حتما به متحرک بودن یا ثابت بودن فایل های اداری توجه می شود.

فایل اداری چوبی

فایل اداری چوبی

اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی با توجه به تعداد طبقات

در بعضی از فایل ها از پوشه هایی حاوی اسناد و مدارک نگهداری می شود. این فایل ها دارای ابعادی متفاوت از فایل های بایگانی هستند. طبقات در این فایل ها به گونه ای در نظر گرفته می شوند که پوشه ها در آن به راحتی قرار گرفته و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نشود. این نوع فایل ها نیز از یک طبقه تا چندین طبقه قابل تولید است. اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی با پایه های قابل تنظیم کمی بلندتر از اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی با پایه های ثابت است. کشوها در این فایل ها نیز به صورت ریلی طراحی می شوند. این فایل ها به انواع مختلفی طراحی می شوند که به چند مورد اشاره می کنیم.

اندازه فایل اداری

اندازه فایل اداری

ابعاد فایل های اداری پهن

این نوع طراحی متفاوت داشته و بیشتر برای نگهداری از مدارک خاص تولید می شوند. نحوه قرار گیری این فایل ها به صورت افقی بوده و طبقات نیز کمی کوتاه هستند. اما این نوع بسیار جادار طراحی می شود.

ابعاد فایل های متحرک

این نوع به دلیل استفاده از چرخ در قسمت زیر به راحتی حمل و نقل می شوند. اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی چرخدار می تواند کمی بزرگتر از حد معمول باشد.

پرطرفدارترین مطالب را از دست ندهید

ابعاد فایل های عمودی

اگر فضای بیشتری در محل کار خود در اختیار دارید می توانید این نوع فایل را سفارش دهید. در مبلمان اداری اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی عمودی بیشتر از نوع افقی آن است. اما همین ویژگی باعث می شود تا طبقات و کشوها نیز بزرگ تر و جادارتر باشند.

ابعاد فایل های جانبی

طراحی این نوع بسیار خاص و ویژه است. باز شدن درب فایل از قسمت طول به آن زیبایی بیشتری می دهد. در مبلمان اداری اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی جانبی به دلیل طراحی بیشتر بوده و کشوها برای نگهداری مدارک بیشتر کاملا مناسب است.

ابعاد فایل اداری

ابعاد فایل اداری

عوامل موثر در استاندارد ابعاد در فایل های اداری 

در طراحی و ساخت فایل های اداری مهم ترین نکته فضا برای قرار گرفتن فایل است. اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی که در زیر میز کارمندان قرار می گیرد نمی تواند بیشتر از ارتفاع میز باشد . با توجه به ارتفاع استاندارد میزها این فایل ها تنها در ابعاد 70 سانتی متر طراحی می شوند. اما عرض این فایل ها قابل تغییر بوده و بسته به نوع مدارک می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

اما در صورتی که فایل ها در فضایی به غیر از زیر میز قرار داشته باشند می تواند در تعداد طبقات بیشتر طراحی شوند. هر چه تعداد طبقات و کشوها در فایل ها بیشتر باشد اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی نیز بیشتر می شود. اما انتخاب تعداد طبقات بسته به نظر سفارش دهنده داشته و می تواند در این ارتفاع استاندارد از تعداد طبقات و کشوهای متفاوتی استفاده نمود.

برای خرید و یا سفارش ساخت بهترین فایل اداری با بالاترین درجه کیفی متریال با بهترین طراحی و مناسب ترین قیمت به سایت ما مراجعه فرمایید.